WALCZYĆ I WYGRYWAĆ

Od momentu wprowadzenia do rozgrywek 2002/2003 fazy play off, tylko poza dwoma sezonami, Budowlani Łódź walczyli w finale Mistrzostw Polski. Ta tworząca się wtedy i trwająca do dnia dzisiejszego swoista hegemonia zmieniała charakter zespołu. Jednym z bojowych haseł, jakie się pojawiło wśród zawodników i wystąpiło na ich tatuażach, było właśnie WALCZYĆ I WYGRYWAĆ.

Po raz pierwszy Hasło zostało wprowadzone na odzież sportową w roku 2008. Była to partia koszulek polo wydanych z okazji 40 lecia sekcji rugby KS Budowlani z haftem „WALCZYĆ I WYGRYWAĆ 1968-2008”, opracowanych przez Mirosława Żórawskiego.

W mistrzowskim sezonie 2008/2009 w drużynie ligowej prowadzonej przez trenera Żórawskiego hasło WALCZYĆ I WYGRYWAĆ pojawiło się na bluzach i t-shirtach outdoorowych zespołu. Ponieważ Hasło przyjęło się, to w kolejnych sezonach już jako motto zespołu pojawiało się na wybranych elementach sportowych strojów zawodników ekstraligi (spodenki meczowe, koszulki meczowe i rozgrzewkowe, t-shirty).

W roku 2013 Hasło zostało spopularyzowane poprzez umieszczenie ich na bluzach firmy Tabasko (logo projektu Gouda Works), które dzięki dużej popularności (były dostępne w sprzedaży) doczekały sie drugiej serii w 2015. Z firmą Tabasko Budowlani Rugby SA związani byli umową partnerską (udostępnienie Hasła).

W związku z bardzo dobrym przyjęciem Hasła  przez kibiców i sympatyków zespołu, w ostatnich dwóch latach zostało ono wprowadzone na produkowane gadżety klubowe. Hasło WALCZYĆ I WYGRYWAĆ znalazło się na ręcznikach klubowych, szalikach, smyczach, opaskach silikonowych, replikach koszulek meczowych dla kibiców. Występuje również regularnie w materiałach informacyjnych i reklamowych, jak kalendarze i plakaty.

Spółka akcyjna Budowlani Rugby SA stwierdza, że Hasło WALCZYĆ I WYGRYWAĆ jednoznacznie związane jest z zespołem Master Pharm Budowlani SA Łódź i stanowi motto ekstraligowej drużyny rugby.